пʼятницю, листопада 6

Стартує Міжнародний конкурс з інформатики та комп'ютерної грамотності «Бобер»

«Бобер» — Міжнародний конкурс з інформатики та комп'ютерної грамотності, який проводиться з метою підвищення ІКТ-компетентності дітей, ознайомлення і зацікавлення сучасними інформаційними технологіями, комп’ютерною технікою та літературою, активізація творчої діяльності вчителів, надання статистичних даних результатів конкурсу для вдосконалення навчальних програм та підручників. Конкурс проводиться щорічно у першу неділю листопада спільно з Міжнародною Спільнотою “Бобер” (“International Beaver Community”). Організація «International Beaver Community» налічує на сьогодні 13 країн. Україна вперше провела в себе конкурс у 2008 році.

  • Девіз: «Tempora mutantur, et nos memutamur in illis», «Часи змінюються, і ми змінюємось в них»
  • Координатор в Україні: Ростислав Шпакович
  • Адреса оргкомітету: 79054, Україна, Львів, вул. Караджича, 29
  • Телефон: +38(098)6032272
  • E-mail: bober (at) lpml.com.ua
  • Сайт: http://bober.net.ua

«Бобер» у світі
Ідея конкурсу виникла в 2003 році під час проведення в США Міжнародної Олімпіади з інформатики у керівника литовської команди проф. Валентини Дагєне. Там же з’явилась і назва конкурсу. Відомий американський вислів про працьовитих і цілеспрямованих людей– «Busy as a beaver». Тому симпатичний бобер став символом цього турніру.

Перший конкурс був проведений у Литві в 2004 році. У наступному році в литовському місті Пасваліс одинадцять країн – Австрія, Данія, Естонія, Єгипет, Ізраїль, Латвія, Литва, Нідерланди, Німеччина, Польща, Фінляндія - утворили Міжнародну Спільноту «Бобер». Завдання Спільноти – розробка та узгодження завдань національних конкурсів країн-учасників з метою підвищення комп’ютерної грамотності дітей, ознайомлення і зацікавлення сучасними інформаційними технологіями, комп’ютерною технікою та літературою.

«Бобер» в Україні


Статистична інформація
РікДата проведенняКількість областей учасниківКількість вікових категорійКількість учнів учасників
201310 листопада27586266
201211 листопада27459918
20116 листопада27442176
20107 листопада25324746
200920 грудня23312763
200821 грудня331429
«Бобер» в регіонах

Організація і проведення конкурсу
Конкурс проводиться в Україні відповідно до повноважень, делегованих Міжнародним оргкомітетом BEBRAS. Конкурс проводиться з метою популяризації і поглиблення знань з інформатики серед учнів, поширення та впровадження національних освітніх технологій за кордоном, аналізу та запровадження сучасних прогресивних освітніх зарубіжних технологій в Україні. Організацію і проведення в Україні Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної грамотності “Бобер» забезпечує Організаційний комітет, зареєстрований Міжнародним оргкомітетом та Всеукраїнська координаційна рада конкурсу «Бобер», у яку входять представники всіх регіонів України. У повноваження оргкомітету входить:
  • затвердження правил проведення конкурсу;
  • визначення дати проведення конкурсу;
  • формування банку завдань конкурсу;
  • сумісно з Всеукраїнською координаційною радою конкурсу забезпечення проведення конкурсу в регіонах України;
  • організація перевірки робіт Учасників конкурсу, визначення переможців;
  • оприлюднення результатів конкурсу;
  • проведення статистичного аналізу результатів конкурсу;
  • опрацьовання зауважень щодо проведення конкурсу та його завдань;
  • налагодження випуску компакт-дисків з усіма матеріалами конкурсу;
  • підготовка пакету пропозицій до Міжнародного оргкомітету BEBRAS для формування банку завдань конкурсу наступного року;
  • проведення Всеукраїнського семінару Координаційної ради для підбиття підсумків проведеного і підготовки до наступного конкурсу.
Завдання конкурсу

Основними завданнями конкурсу є:
  • підвищення комп'ютерної грамотності дітей;
  • ознайомлення і зацікавлення сучасними інформаційними технологіями, комп’ютерною технікою та літературою;
  • активізація творчої діяльності вчителів;
  • надання статистичних даних результатів конкурсу для вироблення методичних рекомендацій щодо вдосконалення навчальних програм та підручників.
Правила проведення

Конкурс «Бобер» проводиться на благочинній основі, для учнів 4 — 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Конкурс проводиться в чотирьох вікових групах: БОБРЕНЯТКО – для учнів 4-5 класів, БОБРЕНЯ – для учнів 6 –7 класів; БОБРИК – для учнів 8 – 9 класів; БОБЕР – для учнів 10-11 класів загальноосвітніх шкіл. Для того, щоб зареєструватися у конкурсу учневі необхідно, зареєструватися у шкільного чи регіонального координатора.

Конкурс проводиться в один день в усіх регіонах України за однаковими завданнями для кожної вікової групи. Місцеві осередки проведення конкурсу отримують завдання за кілька днів до його початку. Головна вимога до координаторів та учасників [Конкурс|Конкурсу]] — самостійна та чесна робота над завданнями.

Координаційна рада — періодично діючий орган, який складається з координаторів областей та активних координаторів від районів (міст), селищ, загальноосвітніх навчальних закладах. Оргкомітет разом з координаційною радою можуть вносити пропозиції щодо змін до чинних правил проведення конкурсу, встановлювати мінімальні розміри доброчинних внесків для фінансування конкурсу. Оргкомітет звітує перед координаційною радою про витрати на організацію і проведення конкурсу, інших заходів згідно із затвердженим кошторисом.

Координатори конкурсу 
Інформація про конкурс доводиться до відома координаторів Оргкомітетом. Проведення конкурсу на місцях здійснюється регіональними координаторами, які:
  • поширюють ідеї конкурсу в області, районі (місті), загальноосвітньому навчальному закладі;
  • отримують та розповсюджують між учасниками конкурсу рекламні матеріали,інструктивні матеріали, пакет завдань; пароль доступу тощо;
  • допомагають учням, вчителям і батькам у підготовці до участі у змаганнях;
  • залучають доброчинні внески учасників та окремих спонсорів для проведення конкурсу на місцях;
  • забезпечують самостійність і чесність роботи учнів над завданнями;
  • надсилають на розрахунковий рахунок Благодійного фонду конкурсу доброчинні внески, а на адресу Оргкомітету — ксерокопію квитанції переказу та заявку, де вказують кількість учасників відповідно до їх вікових категорій;
  • збирають автоматично створені файли з відповідями учасників, відсилають їх на адресу Оргкомітету у день виконання завдань або на наступний день;
  • повідомляють учасників про результати конкурсу, організовують відзначення учнів сертифікатами, інформаційно-тренувальними дисками та заохочувальними призами;
  • подають звіт до Оргкомітету про використання сертифікатів та інших відзнак.
За дотримання правил проведення конкурсу відповідає координатор, який перед початком конкурсу проводить детальний інструктаж Учасників Конкурсу щодо заповнення анкети учасника та роботи з пакетом завдань. Кожен Учасник після завершення конкурсу віддає свій файл відповідей координатору; конкурс триває: для учнів 4-5 класів – 60 хвилин; для учнів 6-7 класів – 70 хвилин; для учнів 8-9 класів – 80 хвилин; для учнів 10-11 класів – 90 хвилин. Програма автоматично фіксує час початку і час завершення роботи над завданнями. При порушенні часових термінів проведення конкурсу результат може бути анульованим. Час на відкриття пакету, введення паролю та заповнення анкети не враховується. Учасники конкурсу та їхні батьки (опікуни) після завершення перевірки робіт мають право ознайомитися з експертними оцінками своїх робіт, здійсненими Організаційним комітетом; З усіма запитаннями щодо проведення конкурсу координатор може звернутися до Організаційного комітету.

Зміст і структура завдань

Завдання для учасників конкурсу запропоновані та затверджені щорічним форумом Міжнародної спільноти “Бобер”. Учасникам пропонуються завдання двох типів: 1. Текстові завдання. До них додаються чотири варіанти відповіді, з яких потрібно обрати правильний. 2. Інтерактивні завдання. Отримати правильний результат можна лише при виконанні відповідної послідовності операцій на комп’ютері.

Організаційний комітет конкурсу приймає від координаторів пропозиції щодо формування основного завдання на наступний рік. До формування банку завдань конкурсу запрошуються досвідчені вчителі та науковці. Прізвища авторів завдань вказуються в інформаційних матеріалах.

Платформу, на якій реалізовано весь конкурс (від оформлення задач до їх перевірки), розробив студент Львівського національного університету ім. Івана Франка, випускник Львівського фізико-математичного ліцею Тарас Шпот. Значну допомогу у створенні цієї платформи надала компанія “Eleks SoftWare”.

Критерії оцінювання результатів

Основним критерієм оцінювання результату є сумарна кількість балів, набрана учасником. Кожен учасник має початкову суму 30 балів. Для учнів 4 – 5 класів пропонується 21 завдання ( 7 – по 3 бали, 7 – по 4 бали, 7 – по 5 балів). Для учнів 6 – 7 класів пропонується 24 завдання ( 8 – по 3 бали, 8 – по 4 бали, 8 – по 5 балів). Для учнів 8 – 9 класів пропонується 27 завдань ( 9 – по 3 бали, 9 – по 4 бали, 9 – по 5 балів). Для учнів 10 –11 класів пропонується 30 завдань ( 10 – по 3 бали, 10 – по 4 бали, 10 – по 5 балів). За неправильну відповідь у тестовому завданні від загальної суми віднімається 1 бал, відсутність відповіді оцінюється в 0 балів. За невірний розв’язок інтерактивного завдання бали не знімаються, неповний або неоптимальний розв’язок оцінюється меншою кількістю балів. Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник: для учнів 4-5 класів – 114 балів; для учнів 6-7 класів – 126 балів; для учнів 8-9 класу – 138 балів; для учнів 10-11 класу – 150 балів.

Відзначення учасників 

Відзначення (нагородження й заохочення) учасників здійснюється за рахунок доброчинних внесків учасників та окремих спонсорів конкурсу. Кожний учасник отримує спеціальний сертифікат учасника конкурсу «Бобер» та інформаційно-тренувальний диск з відповідями та детальними рекомендаціями до розв'язків завдань, аналізом результатів конкурсу. Підсумки конкурсу проводяться по кожному класу окремо у наступному порядку: 1/8 від всіх учасників конкурсу даного класу по Україні, які отримали найвищі результати, відзначаються сертифікатом «Відмінний результат». 3/8 учасників відзначаються сертифікатом «Добрий результат», половина учасників – сертифікатом «Учасник конкурсу». Визначення абсолютних переможців конкурсу може проводитись лише в межах одного навчального закладу. Усі навчальні заклади отримують диски з інформаційними матеріалами Конкурсу та науково-популярними матеріалами з галузі інформатики.

Для учнів, які постійно беруть участь у конкурсу та показують високі результати, можуть бути організовані додаткові заохочувальні заходи.

Підбиття підсумків конкурсу

Результати конкурсу оприлюднюються не пізніше, ніж через два місяці після проведення змагань. Результати виконаних робіт, сертифікати та інформаційно-тренувальні диски розсилаються до місцевих осередків проведення конкурсу.

Джерело: Вікіпедія

Немає коментарів:

Дописати коментар