Положення МО

Положення про методичне об’єднання вчителів інформатики районного методичного кабінету відділу освіти Білозерської районної ради Херсонської області

Загальні поняття

Методичне об’єднання (МО) вчителів інформатики – це група педагогів, яка здійснює проведення методичної роботи з педагогічними кадрами, є організатором міських конкурсів, олімпіад для учнів навчальних закладів.

Методична робота – це постійна колективна та індивідуальна діяльність вчителя для підвищення своєї науково-теоретичної та методичної підготовки, а також професійної майстерності.

МО у своїй діяльності керується законами України про освіту, рішеннями міністерства освіти, місцевих органів освіти.

Основні напрямки роботи МО
  • Забезпечення державних вимог щодо рівня освіти учнів.
  • Сприяння національно-культурному відродженню.
  • Підвищення професійної компетентності вчителів інформатики району.
  • Удосконалення рівня викладання курсу інформатики по базових, профільних і експериментальних програмах.
  • Забезпечення диференційованого, профільного підходу до навчання
  • Створення банку інформації про творчі знахідки вчителів.
  • Забезпечення роботи з використання нових інформаційних технологій у навчально-виховному й управлінському процесі школи.
  • Організація позакласної роботи з обдарованими дітьми.
Завдання МО вчителів інформатики
  • знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, інформатизації, комп’ютеризації, викладання шкільного курсу інформатики;
  • забезпечення професійного, культурного та творчого росту вчителя;
  • вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету;
  • організація експериментів;
  • розробка єдиних вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики;
  • вивчення та аналіз стану викладання інформатики у навчальних закладах;
  • організація роботи з обдарованими дітьми, проведення олімпіад, конкурсів;
  • проведення конкурсів професійної майстерності педагогів;
  • узагальнення передового педагогічного досвіду учителів та впровадження його в практику;
  • організація відкритих уроків, позакласних заходів;
  • організація роботи з молодими вчителями інформатики;
  • заслуховування звітів о курсах підвищення кваліфікації, творчих відряджень.
Форми роботи з педкадрами
  • Групові: засідання МО, творчі групи, динамічні групи, семінар-практикум, проблемний семінар, методична конференція, круглий стіл.
  • Диференційовані: дослідницькі лабораторії, школа молодого вчителя, клуб творчо працюючих вчителів, захист творчого досвіду.
  • Індивідуальні: консультації, співбесіди.
Документація та звітність
  • положення про МО вчителів інформатики;
  • план роботи МО на поточний навчальний рік,;
  • відомості про теми самоосвіти вчителів-членів МО;
  • банк даних про вчителів МО;
  • анкетування членів МО щодо професійних потреб;
  • план роботи з молодими та новими спеціалістами;
  • фонд методичних розробок вчителів інформатики міста;
  • каталог та банк ППЗ, які використовуються в навчальних закладах;
  • інформаційні та аналітичні довідки за останні три роки;
  • матеріали районних олімпіад за останні три роки:
  • аналіз діяльності МО за останні три навчальних років.
Основні напрямки та форми роботи
  • Аналіз роботи МО за попередній рік (стислий, з висновками).
  • Графік і тематика засідань методичних об’єднань (всього на рік 4-5 засідань)
  • Організація міжсекційної роботи та самоосвіти вчителів: участь в роботі семінарів-практикумів, творчих та динамічних груп, дослідницьких лабораторій, школи молодого вчителя, клубів, методичних виставках, конференціях.
  • Вивчення, узагальнення і втілення передового педагогічного досвіду: вчителів республіки, нашого регіону, міста.
  • Діагностична діяльність: вивчення рівня професійної компетентності вчителів, характеристики окремих елементів педагогічної діяльності, вивчення труднощів у роботі вчителів.
  • Робота з вчителями, що атестуються: відвідування уроків, діагностування рівня професійної майстерності, визначення рейтингу цих вчителів у МО.
  • Робота з молодими педагогами: наставництво з числа досвідчених вчителів міста, консультації з питань методики проведення уроку та викладання курсу, тощо.
  • Заходи по вивченню та підвищенню рівня навчальних досягнень учнів: проведення тематичних перевірок, контрольних робіт, взаємоперевірка зошитів, аналіз рівня знань, умінь і навичок учнів за обов’язковими результатами навчання, узгодження екзаменаційних матеріалів.
  • Позакласна робота: розробка олімпіадних завдань, підготовка та проведення шкільних та міських олімпіад, конкурсів, предметних тижнів.
Орієнтовні теми для обговорення на засіданнях МО, семінарах
  • Обов'язковий мінімум змісту освіти з інформатики у загальноосвітній школі.
  • Основні складові шкільного курсу інформатики.
  • Реалізація особисто – зорієнтованої моделі навчання в курсі інформатики.
  • Зміст вимог до обов'язкової підготовки школярів по інформатиці та їхнє відображення в освітній програмі навчання.
  • Профільне і поглиблене вивчання інформатики в старшій ступіні школи.
  • Пропедевтика елементів інформатики в початковій школі.
  • Тести як вимірники навчальних досягнень учнів за курс інформатики.
  • Навчальні проекти й інші види інноваційної діяльності учнів на уроках інформатики.
  • Робота з обдарованими дітьми при підготовці до олімпіади.
  • Форми організації позакласної діяльності учнів.
  • Розвиток творчого мислення на уроках інформатики.
  • Огляд інноваційних технологій при викладанні курсу інформатики.
  • Сучасний урок інформатики: форми та методи навчання.
  • Діагностика (самодіагностика) професійної компетентність вчителя інформатики.
  • Охорона праці. Санітарно-гігієнічні вимоги до уроку інформатики.
  • Використання комп’ютерних технології навчання при викладанні базових дисциплін.
  • Організація роботи сучасного комп’ютерного класу.
  • Виховна роль шкільного курсу інформатики.
  • Інтеграція курсу інформатики з загальноосвітніми дисциплінами.
  • Авторські програми: технологія їх розробки.
  • Психофізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку та їх урахування в роботі з комп’ютером.
  • Огляд ППЗ та навчально-методичного забезпечення викладання інформатики в початковій школі.
  • Структура уроку інформатики в початковій школі.
  • Використання методу портфоліо в процесі оцінювання індивідуальних досягнень учнів.
  • Конструювання уроку інформатики в початковій школі.

Немає коментарів:

Дописати коментар